понедельник, 17 ноября 2014 г.

Робота дітей за інтересами "Юні екологи"

                                                 

                                           

                                            ЗАВДАННЯ
   Поглибити знання діте про природне довкілля, як цілісний живий організм; сформувати елементарні уявлення про твариний світ лісу; ознайомити  зі способами отримання інформації; формувати емоційно пізнавальну активність дітей; вчити складати план своєї діяльності і для досягнення якісного кінцевого результату.
     Розвивати вміння дітей спостерігати за явищами природи, робити елементарні зіставлення та висновки зі спостережень, проводити аналіз, сприяти усвідомленню єдності живої і неживої природи, різноманітності тваринного світу; розвивати самостійність та ініціативу, творчі здібності, комунікативно-мовленнєву компетентність.
    Спонукати дітей відзначати не тільки свої досягнення, а й досягнення інших; розвивати інтерес до виконання спільного завдання; формувати потребу  прийти на допомогу одне одному; розвивати самооцінку; застосовувати особистий досвід в роботі над проектом; створювати умови для реалізації пізнавальної й соціальної активності дітей.
    Виховувати ціннісне ставлення до природи, екологічну свідомість та екологічно доцільну поведінку, почуття любові до рідного краю.
                             «Природа не втратила для нас своєї величезної
                             цінності і як  першоджерело матеріальних благ,
                             і як невичерпне джерело здоров’я, радості,
                             любові до життя і духовного багатства кожної
                              людини»
                                                 В. Сухомлинський


                                  
                          



                                    



                    Завдання роботи

-         Формувати елементарні представлення про те, що таке природа, з яких компонентів вона складається.
-         Формувати представлення про сезонні зміни, встановлювати зв’язки між явищами природи.
-         Формувати представлення про рослинний і твариний світ
-         Розвивати експериментальні здібності
-         Закріплювати знання дітей про правила поведінки в природі
-         Виховувати бережливе ставлення до оточуючого світу, допомагати бачити красоту природи, відрізняти живе від неживого на інтуїтивному рівні















                                              Наш девіз:
                  «Друзі у природи : це ми, і ти і я»



                                           Керівник:
                      Вихователь – Мельник Вероніка Іванівна.

                           Цілі та завдання гуртка:
 Цілю даної роботи є формування у дітей екологічного світогляду:
-Людина невідємна частина природи;
-Природа – єдина та  різноманітна;
-Людина відповідальна за  цілісність природи;
-Людина повинна вчитися жити в гармонії з оточуючим його світом;
-Завдання навчання:
-Познайомити з природою рідного краю, його флорою та фауною;
-Навчити через спілкування з природою бачити та любити його красоту у всьому виявленні різноманітності форм та кольорів;
-Формувати у дітей почуття відповідальності за життя, природу, а також усвідомлення необхідності її захисту;
-Виховувати дбайливе  ставлення до природи;
-Розвивати такі якості, як спостережливість, уявлення, фантазію, творче начало;
-Організовувати збір природничого матеріалу для подальшої творчої роботи з ним;
-Навчити дітей простим правилам поведінки в природі.



                              





Методи та форми навчання:

       Заняття по даній програмі важливо проводити з дітьми, як в приміщенні так і на природі.

      Спілкування з природою доставляє дітям велику радість. Адже вони бачать світ по-своєму, у всьому розмаїтті кольорів, запахів, звуків, їх серця відкриті до  сприймання красоти. І це перше знайомство зі світом природи, її лісними  мешканцями, можливо провести в захопливій для дітей формі гри, казки, загадок, вікторин.

      Заняття, які проводяться на природі (екскурсії, прогулянки), дуже  корисні і необхідні для дітей. Свіже повітря, красота оточуючої природи  справляє дуже  сприятливу дію на здоровє дітей. Ці заняття розвивають їх фізичні можливості, витривалість, вчать вмінню перемагати  перешкоди.

     При спілкування з природою діти становляться добрішими, гармонійними, в них виховується почуття дружби і взаємодопомоги.

       Під час екологічних занять вони вчаться спостерігати за явищами природи, їх змінами у часі. Це розвиває їх увагу, спостережливість, уяву. Діти також освоюють  перші правила поведінки в природі, вчаться слідувати закону «не нашкодити»

        Організується та проводиться збір природничого матеріалу для подальшої творчої роботи з нею. Виконуються і посильні для дітей екологічні завдання, такі як, наприклад, прибирання парку , ділянки від сміття. Така робота  сприяє вихованню у дітей почуття відповідальності за збереження оточуючої природи, бережливого відношення до неї.
       


План роботи дітей за інтересами
у П молодшій спеціалізованій  групі № 10
«Юні екологи»
                                                                               Керівник : Мельник В.І

Вересень
  1. Квіти на ділянці восени
Мета:
Закріпити  знання дітей про осінні садові квіти: розрізняти за зовнішнім виглядом. Уточнити уявлення дітей про садові роботи восени. Активізувати словник.  
Зміст:
- загадування загадок
- гра «Угадай за описом»4
- дослід : «Рослинам легше дихається, якщо ґрунт полити та спушити»;
- збір та засушування осінніх листів «Осіння палітра»

  2.Осінь-запасливиця  
Мета:
Закріпити знання дітей про овочі та фрукти. Уточнити знання дітей про догляд за овочами. Виховувати працьовитість.
Зміст:
- читання віршів «Здрастуй осінь!» О. Благініної;
- бесіда «Що росте на грядці?»
- заучування  пальчик гімнастика «Ми капусту рубимо..»
-Д/гра «Впізнай за смаком»

  3.Що нас лікує від застуди    
Мета:
Уточнити знання дітей про лікарські трави, користь цибулі та чеснота. Розвивати пізнавальну активність.
Зміст:
- розгляд лікарських рослин;
- загадування загадок;
- спостереження;

  4. Добре, ласкаве сонце   
Мета:
Уточнити знання дітей про сонце осінню. Формувати вміння визначати погоду за прикметами.
Зміст:
- дослід  «Долоні»
- настільна гра «Круглий  рік»

Жовтень
1.Розкажи Хрюше  про кімнатні рослини   
Мета:
Уточнити уявлення дітей про рослини у групі, про необхідні для них умови життя. Познайомити з новими рослинами. Навчити впізнавати та називати  частини рослини (корінь, стебло, листя, квітка).
Зміст:
- гра «Знайди рослину»
-фізкультхвилинка « Квіти»;
-Д/гра «За якою рослиною сховався Хрюша?»;
- дослід: «Що потрібно рослинам для росту»

  2. Осіннє дерево    
Мета:
Формувати вміння дітей спостерігати явища природи, аналізувати і робити висновки про деякі взаємозв’язки та закономірність.
Зміст:
- нетрадиційна техніка малювання : кляксографія;
-Д/гра «Знайди листок який покажу».


 3. Домашні тварини    
Мета:
Формувати у дітей  узагальнювати уявлення про домашніх тварин: як за ними доглядати, яку користь приносять, які умови потрібні для життя
Зміст:
- бесіда;
-д/гра «хто що їсть»;
- настільна гра «Звірята»

  4.Дощик, дощик    
Мета:
Розвивати спосібність дітей спостерігати сезонні явища та їх зміни. Формувати  вміння виділяти характерні признаки осіннього та літнього дощу.
Зміст:
- пальчикова гра «Дощик»
- нетрадиційне малювання: пальчиком «Краплинки дощу»
- бесіда про дощ.

Листопад
1.Горобчик
Мета:
Знайомити дітей із зимуючими птахами. Уточнити з дітьми, як зміни у природі  впливло на життя горобця. Розвивати інтерес до спостереження за птахами.
Зміст:
-Д/гра «Хто у хатинці живе»;
- пальчикова гімнастика «Граки»;
- мовленнєва гра «Хто це?»

2. Синиччине свято  
Мета:
Формувати у дітей бажання доброзичливо відноситися до живої природи. Вчити організовувати самостійну підгодовування птахів регулярно
Зміст:
- бесіда «Вгадай яка пташка»
- спостереження;
- використання художнього слова;
-Р/гра «Ліса та птахи»

  3. Дикі тварини    
Мета:
Продовжувати знання про лісових мешканців. Розвивати уявлення про послідовність подій у житті лісових звірят.
Зміст:
- читання віршів про диких тварин;
-р/гра «Зайці та вовк»;
- бесіда «Які звірі живуть у лісі»;
д/гра «Знайди маму»

  4.Сніжинка  
Мета:
Розвивати спосібність спостерігати сезонні явища та їх зміни, увагу та пам’ять, бачити красоту природи.
Зміст:
- спостереження;
- бесіда;
- читання пізнавальних оповідань:
- дослід: «Знайомство з якостями снігу»

Грудень
  1.Ялинка-зелена голка
Мета:
Знайомити дітей з поняттям, що у шишках знаходяться насіння хвойних дерев формувати вміння дітей розрізняти ялинкову та соснову шишку.
Зміст:
- спостереження;
- бесіда про хвойні дерева;
-д/гра «Знайди за описом», «Прикрась ялинку»

  2.Пливли по небу хмари   
Мета:
Розширювати уявлення дітей про явища неживої природи: розповісти дітям, які бувають хмари. Розвивати спостережливість.
Зміст:
- бесіда: «Які бувають хмари»;
- спостереження;
- використання художнього слова;
- дослід: «Вітер дує, човник пливе»

  3.Сніжний хоровод»
Мета:
Продовжувати вчити дітей спостерігати явища природи: снігопад та бачити красу оточуючого світу.
Зміст:
- спостереження;
- розгляд картини «Зима»;


  4.Зимова красуня – ялинка»
Мета:
Залучати до бажання зазнати насолоди від запаху хвойного дерева.  Сприяти розвитку вміння називати характерні особливості будівлі ялинки.
Зміст:
- ігровий сюрпризний момент;
- складання оповідання-опису про ялинку з опорою на план;
-гра-імітація «Збери шишки»

Січень
1.Спостереження за снігом та льодом
Мета:
Формувати реалістичне розуміння неживої природи; закріпляти знання про те, що вода може бути у твердому стані (сніг, лід).
Зміст:
- експериментування «Вода може литися та бризкати»»
- використання художнього слова;
- читання оповідання Миколайкової «Подорож краплинки»

  2.Життя птахів взимку
Мета:
Вчити дітей розглядати птахів, розрізняти їх за розміром, забарвленням пір’я,  за голосом птахів.
Зміст:
-Бесіда;
- гра «Нагодуй пташку;
-Д/гра «»Відлітає – не відлітає»
- прослуховування голосів птахів.

  3.Мороз – чудовий художник
Мета:
Визивати у дітей інтерес до зимових явищ природи. Розвивати зорову спостережливість, здатність помічати незвичайне в оточуючому світі та бажання відобразити  побачене у своїй творчій роботі. Розвивати уяву та творчість.
Зміст:
- загадування загадок;
- спостереження на прогулнці;
- використання художнього слова,
- практична робота.

 Лютий
  1.Вирощуємо цибулю на віконце
Мета:
Викликати інтерес до виращування города на підвіконні, бажання спостерігати за змінами в цибулинах. Вчити складати ситуацію досліда.
Зміст:
- бесіда з елементами праці;
-дослід.

2.Дикі тварини у лісі взимку
Мета:
Сприяти збагаченню та поглибленню знань дітей про диких тварин у зимовий період, розвивати вміння встановлювати зв’язки між зимовими умовами та особливостями поведінки  звірів.
Зміст:
- бесіда про білку, їжачка, зайця, лису, ведмедя;
- гра «Ми маленькі зайченята»
- гра «Чия тінь»

  3.Лабораторія добрих справ
Мета:
Формувати поняття про доброту, звичку робити добрі поступки; виховувати інтерес до дослідницької  діяльності; аналізувати  явища, робити висновки; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, мову дітей; визивати почуття радості у дітей.
Зміст:
- досліди із водою, повітрям;
- ігри з мильними бульбашками;
- бесіда про добро та зло.

  4.Спостреження за сезонними змінами
Мета:
Формувати уявлення про зміни в природі; вчити розрізняти характерні прикмети кінця зими (перша капель); закріпляти вміння  сприймати поетичне описання зими.
Зміст:
-використання художнього слова;
-р/гра «Хитра лисиця»;
-настільна гра «Круглий рік»

Березень
  1.До нас весна шагає  швидкими шагами
Мета:
Продовжувати вчити запам’ятовувати назву весінніх місяців; дати уявлення про зміни, які відбуваються раньою весною у природі. Розвивати навики елементарної  дослідницької діяльності, логічне мислення.
Зміст:
-Читання вірша «Березень», «Весна іде».
-д/гра «Знайди настрій, покажи настрій»
-експерементування: «Взаємодія води та снігу»


2.Наші четверо лапі друзі – собака
Мета:
Формувати у дітей уявлення про те, що собака розумна домашня тварина, її можна дресирувати та використовувати на різних  корисних службах.
Зміст:
-Спостереження;
-Р/гра «Лохматий пес»;
-настільна гра «Сім’я”
-Порівняння кошки та собаки.

  3.Турбота про здоров’є
Мета:
Сприяти вихованню у дітей бережливого ставлення до свого здоров’я; формувати уявлення про те, що у весінній час с особливо корисна вітамінна їжа (зелена цибуля та інш), сонце.
Зміст:
Гра «Порадій сонечку», «Що корисно для здоров’я, що некорисно»
-Бесіда про вітаміну їжу.

  4.Перші квіти у природі
Мета:
Спонукати дітей радіти першим весіннім квітам, продовжувати знайомити з їх назвами, з особливостями будівлі.
Зміст:
-Порівняльне оповідання про мати-й-мачуху, кульбабу;
-загадки;
Читання віршів;
Д/гра збери квітку з частин»

Квітень
  1.Божа корівка
Мета:
Вчити дітей уважно відноситися до оточуючого світу. Виховувати інтерес до природного довкілля, уточнити уявлення про зовнішній вигляд жучка.
Зміст:
-спостереження за божею корівкою;
-аплікація.

  2.Жучки
Мета:
Розширювати знання про охорону природи. Виховувати у дітей інтерес до всього живого та бережливе ставлення до природи.
Зміст:
-загадування загадок;
-Д/гра «Відгадай, що за комаха».
-ліплення «Зелена гусениця»

  3.Пернаті гості
Мета:
Сприяти узагальненню уявлення про птахів у весінній період: зміни у поведінці – граються на сонці, на деревах, цвірінькають, гніздяться, виводять пташенятта інш,; виховувати  допитливість, бажання турбуватися про птахів.
Зміст:
-Бесіда;
-виготовлення шпаківень;
Спостереження за птахами на ділянці дитячого садка;
-розгляд ілюстрацій (різні види гнізд, поява пташенят та інш.);
-Д/гра «Впізнай пташку за голосом»

  4.Чарівниця весна
Мета:
Закріпити уявлення дітей про весну, про характерні особливості даної пори року. Звернути увагу дітей на перші признаки весни. Розвивати у дітей інтерес до живої природи, емоційну чуйність.
Зміст:
-Бесіда;
-художнє слово;
-апдікація «Полянка квітів»

   Травень
  1. Сонечко у травці
Мета:
Уточнити знання дітей квітки, вміння знайти його по листям, формувати у дітей інтерес до роботи з фарбою. Продовжувати викликати у дітей інтерес до живих квітів
Зміст:
-Читання віршів;
-продуктивна діяльність – ромашка;
Дослід «Тепло =- холодно»

2.Що таке хмара, дощ, гроза?
Мета:
Дати поняття про випарювання води,  утворення хмар, електричних розрядів у доступній формі.  Познайомити дітей з правилами поведінки під час грози.
Зміст:
-Смостереження;
-розгляд ілюстрацій;
--читання оповідання В. Сухомлинского  «Під час грози»

3.Пісочні фантазії
Мета:
Розширяти кругозір дітей. Закріпити знання про якості піску. Розвивати образне та логічне мислення. Розвивати дотикову чутливість та мілку моторику рук.  Збагачувати емоційну сферу дітей.
Зміст:
- пальчикова гімнастика;
- ігри з піском;
Експериментування: «чому пісок сиплеться».

4.Екологічна стежка
Мета:
Розвивати вміння спостерігати.
Зміст:
- екскурсія, розгляд мешканців стежки;
Читання вірша «Бережіть природу»;
-Р/гра «Раз, два, три до дерева біжіть»
 

План роботи дітей за інтересами
у середній спеціалізованій  групі № 10
                     Вересень:
1.У цілому світі не знайдете ліпшого міста, аніж наш – екскурсія.
Мета : Ознайомити дітей з облаштуванням міста, вулиць, поглибити уявлення про навколишнє середовище. Виховувати почуття гордості за свій рідний край
 Матеріали:
-Бесіда;
-Д/гра «Яка твоя вулиця»
-Гра «Будівельники».

2.Річка – Дніпро – екоказка «Жила-була річка»
Мета:
Збагатити знання дітей про екосистеми, поширені в нашій місцевості, познайомити з природничою екосистемою – водоймища, річки.
 Матеріали:
Бесіда;
-Д/гра «Цікава подорож»
-Читання екоказки Жила-була річка».


3.Трудовий десант: маленькі помічники природи 
Мета:
Привчати дітей до праці в природі. Вправляти у виконанні трудових дій. Виховувати працелюбність, бажання допомагати природі.
   Матеріали:
- Бесіда;
- Д/гра «Як вирощують квіти?»
- виконання трудових дій
 
 4.Спостереження за змінами квітників, видалення зів’ядших рослин
Мета:
Закріпити знання про особливості вирощування садових декоративних квітів; учити розуміти взаємозв’язок між погодними зсінами і вправляти у виконанні трудових дій на квітнику: видалення з клумби пожохлих,  зів’ялих квітів
  Матеріали:
- Бесіда;
- Д/гра "Як вирощують квіти"
- виконання трудових дій 


Жовтень

1.Що нам осінь принесла
 Мета:
Вчити дітей класифікувати овочі та фрукти. Закріпити знання де вирощують фрукти і овочі. Розвивати допитливість, уміння слухати, запитувати. Виховувати пізнавальний інтерес.
  Матеріали:      
- Бесіда "Овочі і фрукти на нашому столі"
- Д/гра "На городі і в садку"
- Д/гра "Чарівний мішечок".

2.Хто в лісі живе
  Мета:  
Розширити уявлення дітей про тварин, зокрема диких; встановлювати іх місце існування. Вчити встановлювати причинно –наслідкові зв’язки в природі; розвивати допитливість.

  Матеріали:  
-Розгляд картин про тварин із серії «Житті тварин в різні пори року»
-Д/гра «Хто де живе»
-Енциклопедія про диких тварин
-Бесіда «Як живуть дикі тварини»


3.Бесіда про зміни життєвого циклу комах і рослин     

  Мета:  
Розширити знання дітей про особливості змін у природі з приходом осені; формувати уявлення про підготовку комах і рослин до зими. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

   Матеріали:

-Бесіда;
-Енциклопедія про рослини і комах
-Д/гра «Відгадай, що за рослина», «Що спочатку, що потім»


4.Аплікація з листя  «Цибуля» 
    Мета: 
Вчити дітей вирізати, викладати і наклеювати візерунок з рослинних елементів, відбирати потрібний рослинний елемент, виховувати
охайність, працьовитість
    
 Матеріали:
  
 -Бесіда
- Аркуші паперу, ножиці, клей, пензлики;
- листя дерев
-загадка про цибулю.


Листопад

1.Листопад, листопад, листі жовті летять  

Мета: 
Ознайомити дітей з явищем  природи листопад. Закріпити  значення забруднювання повітря від спаленого листя в місті. Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.

 Матеріали:
-Бесіда про зміни в життя рослин, чому не можна спалювати листя в місті;
-Спостереження за листопадом;
-Д/гра «З якого дерева листочок»-Енциклопедій «Чому і тому»: «Чому дерева скидають листя»


2.Бесіда про лікарські рослини (кульбаба, кропива) 

Мета:
формувати уявлення про поширені лікарські рослини (кульбаба, кропива), вигляд, цілющі властивості; учити знаходити задані трав’яні рослини, впізнавати їх за допомогою дорослого. Розвивати допитливість, уміння спостерігати. Виховувати цікавість, активність.

  Матеріали:
-Бесіда «Лікарські рослини»
-Д/вправа «Зелена аптека»
-Розгляд ілюстрацій рослин: кульбаба, кропиви
-Д/гра «Яка це рослина»


3. Класифікація птахів на зимуючих і перелітних

  Мета: 
Розширити знання про зимуючих та перелітних птахів. На сонові власних спостережень і знань вчити робити висновки про спосіб життя  пташок, встановлювати взаємозалежність в природі.
  Матеріали:  
- ілюстрації із зображенням зимуючих і перелітних птахів
- Д/вправа «Зимуючі і перелітні птахи», «Добери корм пташці»
- Бесіда «Чому птахи відлітають у вирій».

4.Малювання пальцями «Грона горобини»

  Мета:  
 Вчити дітей малювати ягідки нетрадиційним способом – пальцями. Розміщувати відтиски одна біля одної. Розвивати естетичний смак і позитивне відношеннч до природи.
  Матеріали:   
-Бесіда «Ягоди на дереві»
-фарби, аркуш паперу, серветка, склянка з водою


Грудень 

1.Дослідницька діяльність: «Як довго може зберігатися хліб»
   
 Мета:   
Розширити знання дітей про хліб, у яких умовах і термін його зберігання. Вчити самостійно робити висновки. Виховувати дбайливе ставлення до хліба.
  Матеріали:  
-Бесіда про хліб;
-Читання оповідання про хліб;
-шматок хліба, пакет поліетиленовий

2.Операція «Допоможемо птахам» вивішування годівничок з пластикових пляшок. Бесіда «Синиччин день»

 Мета:   
Розвивати пізнавальний інтерес до природного середовища та вміння спостерігати за об’єктами; уточнити знання про зимуючих птахів; викликати співчуття до їх проблем в холодну пору року та бажання допомагати пташкам.
  Матеріали:   
-Бесіда «Синиччин день»
-Д/гра «Горобець і ворона»
-виготовлення годівнички з пластикових пляшок.

3.Операція «Чи тепло травці під снігом» Дослідницька діяльність: знайомство з властивостями снігу 

 Мета: 
Розширити знання дітей про сніг, сніговий покров; властивості снігу; значення снігового покрову для життя рослин. Вчити самостійно робити висновки під час дослідів. Дати поняття про те, що таке гіпотеза. Розвивати логічне мислення.
 Матеріали: 
- Бесіда «Білий, білий сніг навкруги»
- Праця на майданчику: нагортання снігу під дерева та кущі
- склянка для досліду
- сніг


4.Малювання «Перший сніг» - оттиск м’ятою серветкою
   
Мета: 
Вчити дітей малювати ягідки нетрадиційним способом – пальцями. Розміщувати відтиски одна біля одної. Розвивати естетичний смак і позитивне відношення до природи.
  Матеріали:
-Бесіда «Ягоди на дереві»
-фарби, аркуш паперу, серветка, склянка з водою.


Січень 

1.Бесіда «Лісова казка»

Мета: 
Вчити дітей складати казки по картині, на основі наявних знань, на тему запропонуваною вихователем. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати любов до природи.
 
  Матеріали: 
-Картина «Зимовий ліс»
-загадки про зиму, тварин.


2.Що посієш, те і виростиш.

Мета:    
Дати знання про те, що насіння овса та цибуля взимку можуть рости в кімнаті. Закріпити знання про те, що потрібно для росту рослин. Розвивати мислення, мовлення. Виховувати цікавість, бажання виконувати роботу якісно.

 Матеріали: 
-Загадки про цибулю
-Дослід: посадити цибулю у грунт і воду.
-дерев’яні ящики з грунтом та скляка з водою.


3.Конструювання з соснових та ялинкових шишок: «Зимова галявина»

  Мета: 
Продовжувати вчити дітей виготовляти вироби з природничого матеріалу (соснові та ялинкові шишки). Розвивати інтерес до роботи з природним матеріалом.

 Матеріали: 
Розширити уявлення про значення кімнатних рослин для життя людини. Вчити помічати зміни у кімнатній природі. Поглибити знання про догляд за рослинами. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

4.Знайомство та догляд за кімнатними рослинами

 Мета: 
Розширити уявлення про значення кімнатних рослин для життя людини. Вчити помічати зміни у кімнатній природі. Поглибити знання про догляд за рослинами. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

 Матеріали: 
Лист із запрошенням до кімнати природи.
-загадки про рослини
-Д/гра «Якої квітки не стало»
-Бесіда «Квіти на підвіконні»


Лютий

1.Мороз невеликий, а стоять не велить (прислів’я та приказки про зиму)
 Мета: 
Розширити та закріпити знання про природні явища: мороз. Формувати уяву про можливу загрозу особистої безпеки з боку цього явища. Виховувати
безпечну поведінку під час морозу 
  
Матеріали
-Бесіда про зиму, безпеку на морозі.
-читання оповідання К. Ушинського «Витівки старої зими».


2. Дослідницька діяльність: Що ми знаємо про воду. Вода немає кольору, але їх можна пофарбувати. Різні стани води.

 Мета: 
Розширити знання дітей про воду, як природний фактор оздоровлення. Про значення води в житті людей, тварин. Дати знання про те, що вода є скрізь: у морі, в озері, у струмках. Навчить розрізняти стани води; познайомити з деякими властивостями води.
  
Матеріали:
- Бесіда про воду
- склянки прозорі, фарби, пензлики, льод, ванночка.
- Глобус
- Д/гра «Відгадай на смак»

 
3.Життя тварин взимку

 Мета:   
Знайомство зі змінами в житті тварин з приходом зими; їхнім образом життя.

 Матеріали:
-Бесіда «Тварини взимку»
-Розгляд ілюстрацій про тварин
-Енциклопедія про тварин


4.Як вода з’являється у рослинах (На прикладі лука)

Мета: 
Вчити  дітей проводити нескладні досліди з водою. Формувати досвід природоохоронної поведінки

  Матеріали: 
-Бесіда
-лук, склянки з водою, фарба


Березень

1.Дитяче експериментування: «Знайомство з поняттям «Повітря»

 Мета: 
Формувати уявлення про повітря, як матеріальне середовище. За допомогою простих дослідів показати, що повітря є всюди – навколо нас.

Матеріали: 
-Бесіда про повітря
-вітрячки, паперове дерево 


2.Властивості повітря

 Мета:  
Вчити дітей  проводити досліди з повітрям, визначати його властивості, робити висновки.
  
Матеріали: 
-прозорі целофани
-різні іграшки
-повітряна кулька
-склянка з водою, трубочка

3.Рослини і чисте повітря

  Мета: 
Дати дітям знання про роль рослин у підтримки чистоти повітря

 Матеріали:
-рослина;
- склянка, вода, ножиці


4.Малювання  нетрадиційною технікою: за допомогою повітря
   
Мета:
Вчити дітей виконувати малюнок за допомогою повітря. Розвивати творчість, вміння фантазувати 

Матеріали:
- аркуш паперу
- трубочки прозорі
-  фарби


Квітень


1.Різноманітність тварин і їх живлення

 Мета: 
Розширити знання дітей про тварин нашого краю, їх розмаїття; встановлювати місце їх існування, живлення домашніх та диких тварин. Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; розвивати допитливість; турботливе ставлення до тварин.

 Матеріали:
- Енциклопедія про тварин;
- Картинки із зображенням диких і домашніх тварин;
- Д/ігри «Хто де живе», «Хто що їсть», «Зоологічне лото»


2.Світ в житті рослин, тварин та людей

  Мета:
Розширити знання про сонце, значення світла в житті усього живого. Вчити визначати за допомогою дослідів значення світла для рослин. Розвивати спостережливість, допитливість.

 Матеріали: 
- Бесіда про сонце
- Дослід з рослинами
- Енциклопедія
 
3.Грунт, каміння, пісок, глина

 Мета:   
Познайомити з розмаїттям Дати дітям знання про властивості піску, глини, грунту. Розширити знаня дітей про жителів грунту. каменів

 Матеріали:
- Загадкит про неживу природу
- досліди з грунтом, піском, глиною.
- набір каменів.


4.Аплікація з паперу «Яблуневий сад»

 Мета:
Вчити дітей робити колаж за допомогою обривання паперу. Розвивати естетичний смак. Виховувати любов до природи, художній творчості.

Матеріал:
-аркуш паперу
-смужки різнокольорового паперу.
-пензлики, клей, серветка.

Травень
1.Правила поведінки в природі
Мета:
Дати дітям знання про правила поведінки в природі. Природоохоронні роботи людей по збереженню природи. Познайомити з червоною книгою тварин і рослин. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-Бесіда «Як треба природу охороняти?»
-картинки правил поведінки в природі
-читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського «Переж соловейком соромно»
-Червона книга

2.Операція «Квіткова розсада»
Мета:
Вчити дітей працювати в квітнику – висаджувати розсаду; працювати дружно, бачити результат роботи. Закріпити назви знайомої розсади та знайомих квітів. Виховувати працелюбність, любов до природи.

Матеріал:
-Екскурсія в квітник
-Бесіда «Для чого висаджують квіти»
-Праця дітей на квітнику
-розсада квітів, насіння.

3.Бесіда про лікарські рослини (мати-й-мачуха, подорожник)
Мета:
Формувати уявлення про поширенні лікарські рослини (мати-й-мачуха, подорожник), вигляд, цілющі властивості; учити знаходити задані трав’яні рослини, впізнавати їх за допомогою дорослого. Розвивати допитливість, уміння спостерігати. Виховувати цікавість, активність.
Матеріал:
-Бесіда «Лікарські рослини»
-Р/вправа «Зелена аптека»
-розгляд ілюстрацій рослин мати-й-мачуха, подорожник.
-Д/гра «Яка це рослина»

4.Аплікація «У квітнику»
Мета:
Вчити дітей робити малюнок за допомогою ниток. Розвивати естетичний смак. Виховувати любов до природи, художній творчості.
Матеріал:
-Аркуш паперу;
-різнокольорові нитки
-клей, пензлик, серветка.


План роботи дітей за інтересами
у старшій спеціалізованій  групі № 10
«Юні екологи»
                                                                               Керівник : Мельник В.І

Вересень
1.     Маленькі екологи

Мета:
Ознайомити дітей з обладнанням для праці у природі, його призначення, правилами безпеки під час роботи. Викликати бажання доглядати за рослинами, тваринами. Виховувати вміння розпочату роботу доводити до кінця.

Матеріал:
-         Посилка для дітей з обладнанням для дослідів, праці;
-         Д/гра «Що для роботи потрібно?»;
-         Бесіда « Ми майбутні екологи»;
-         Розгляд обладнання.

2.     Ознайомлення з енциклопедією про рослини
Мета:
Розширити уявлення про живу природу, зокрема рослини; збагачувати знання дітей про рослини своєї місцевості. Розвивати допитливість, уміння слухати, запитувати. Виховувати естетичні смаки і дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Енциклопедія про рослини;
-         Д/гра «Відгадай, за рослина», «Відгадай за описом»
-         Бесіда «Рослини – окраса землі»

3.     Ознайомлення з енциклопедією про диких тварин
  Мета:
Розширити уявлення дітей про тварин, зокрема диких; встановлювати їх місце існування. Вчити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; розвивати допиливість; турботливе ставлення до тварин.
Матеріал:
-         Енциклопедія про диких тварин;
-         Карта світу;
-         Картинки із зображенням тварин;
-         Д/гра «Хто де живе», «Хто як зимує», «Впізнай за описом тварину»
-         Бесіда «Тварини лісу»

4.Ознайомлення з енциклопедією про домашніх тварин
Мета:
Розширити уявлення дітей про тварин, зокрема домашніх; встановлювати місце їх існування. Вчити дітей встановлювати  причинно-наслідкові зв’язки в природі; залежність життя тварин від людей; розвивати допитливість, турботливе ставлення до тварин. Виховувати любов до природи.

Матеріал:
-         Енциклопедія про домашніх тварин;
-         Картинки із зображенням тварин;
-         -сюжетні картинки;
-         Д/гра «Хто що їсть», «Допоможи знайти маму», «Хто де живе»
-         Бесіда «Наші менші друзі»

Жовтень
1.Не брудни криниці, бо схочеш напитися водиця. Значення води у житті всього живого на планеті Земля.
Мета:
Розширити знання дітей про воду, про її значення в житті людини, формувати основні екологічні фактори розвитку живої і неживої природи, та очевидні взаємозв’язки і залежність між ними. Виховувати дбайливе ставлення до води, природи.

Матеріал:
-         Сюжетні картинки про воду;
-         Д/гра «Земля, вода, вогонь, повітря»
-         Загадки, прислів’я, приказки, вірші про воду.
-         Р/гра «Ходять крапельки по колу»
-          

2.Дослідницька лабораторія «Вода безцінний дар природи»
Мета:
Розширити знання дітей про воду, як матеріальне середовище; вчити визначати властивості води. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Досліди з водою;
-         Вірші;
-         Стакани прозорі;
-         Цукор, сіль, лимон, фарби.

3.Знайомство з життям у воді

Мета:
Уточнити й конкретизувати знання дітей про морських мешканців, про їхнє пристосування до життя у воді. Познайомити з поверхами підводного царства. Формувати вміння робити найпростіші висновки. Виховувати пізнавальний інтерес.
Матеріал:
-         Картинки мешканців моря, океану, річки.
-         Д/гра Ми дельфіни й кити», «Знайди свою рибку!»

4.Складання карти кругообігу води
Мета:
Узагальнювати знання дітей про воду, кругообіг води у природі. Розвивати пізнавальну активність. Заохочувати до виготовлення карти кругообігу води. Виховувати бажання обережно ставитись до природи, її багатств.
Матеріал:
-         Глобус;
-         Ватман;
-         Ножиці;
-         Кольоровий папір;
-         Пензлики.

    Листопад
1.Раціональне харчування птахів і риб
Мета:
Закріпити знання дітей про необхідний правильний раціон харчування.
Ознайомити дітей з кормом для риб, птахів. Розвивати допитливість, пам’ять, мислення. Виховувати цікавість, уміння робити висновки.
Матеріал:
-         Бесіда про птахів і риб;
-         Д/гра ««Птиці, риби, звірі»
-         Картинки про птахів і риб

2.Дослідницька лабораторія «Значення пір’я для птахів”
Мета:
Закріпити знання дітей, чим вкрити птахи, чим їх вкриття відрізняється від тварин і риб. Розвивати вміння під час досліду робити висновки. Виховувати бережне ставлення до природи.
Метеріал:
-         Пір’я птахів, хутро тварин, луска риб;
-          вода;
-          ножиці.

3.Класифікація птахів на зимуючих і перелітних
Мета:
Закріпити знання дітей про зимуючих та перелітних птахів. На основі влпасних спостережень і знань вчити робити висновки про спосіб життя пташок, встановлювати взаємозалежність в природі.
Матеріал:
-         Ілюстрації із зображенням зимуючих і перелітних птахів;
-         Бросовий матеріал, нитки, ножиці;
-         Д/вправа «Зимуючі і перелітні птахи», «Добери корм пташці»

4.Обговорення «Куди поділися  комахи
Мета:
Розширити знання дітей про комах, їх ознаки, зміни життя з приходом осені. Учити встановлювати причинно-наслідкові зв’язки в природі; прищеплювати любов до природи; виховувати дбайливе ставлення до об’єктів  живої а неживої природи.
Матеріали:
-         Бесіда про комах»
-         Дослідницька робота;
-         Д/гра «Риба, комаха, звір»
-         Д/гра « Хто це»

Грудень
1.Гори, річки і моря – наша з тобою земля
Мета:
Сформувати в дітей уявлення про різні види місцевості, їх мешканців; багатства рідної природи; розвивати допитливість, уміння аналізувати, узагальнювати. Виховувати шанобливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Чим багата Земля»
-         Вікторина «Що дає насм Земля»
-         Гра «Цікава подорож»;
-         Казка «Подорож струмочків»

2.Нежива природа. Дослідницька лабораторія (ґрунт, каміння, пісок, повітря)
 Мета:
Розширити знання дітей про властивості піску, ґрунту, каміння, повітря. Удосконалювати знання про об’єкти неживої природи, їхні ознаки. Розвивати спостережливість, допитливість. Вчити самостійно робити висновки під час дослідів. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Загадки про неживу природу;
-         Д/гра «Що забруднює повітря»
-         Досліди з ґрунтом, камінням, повітрям, піском.

3.Ми колекціонери. «Так природу я вивчаю, тож приєднуйся і ти!» Складання правил колекціонерів. Організація колекції камінців.
Мета:
Розширити знання дітей про колекцію, хто такі колекціонери. Розвивати цікавість, бажання знаходити предмети для колекціонування. Вчити складати правила і виконувати  їх. Виховувати активність.
Матеріал:
-         Бесіда «Ми колекціонер»;
-         Гра «Поимріємо»
-         Вправа «Як формити колекцію»;
-         Гра «Для чого потрібні колекції?»;
-         Творчі завдання для колекціонерів;
-         Набір камінців для колекції.

4.Конкурс знавців-екологів «Що ми знаємо про природу»
Мета:
Закріпити і узагальнити знання дітей про природу живу і неживу; підготовку звірів до зими, властивості води та повітря. Розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал:
-         Читання й обговорення оповідання Н. Григор’євої “Пісня дощу»
-         Питання для конкурсу;
-         Медалі для команд.

Січень
1.Виготовлення плакату «Бережіть природу»
Мета:
Закріпити знання дітей про правила поводження в природі. Вчити з вирізаних частин складати картину. Розвивати спостережливість, уяву. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Ватман;
-         Ножиці, клей, кольоровий папір, пензлики;
-         Картинки з правилами поведінки в природі;
-         Вірші, загадки, оповідання про природу;
-         Лист-скарга від лісу.

2.Розпушування землі в горшках кімнатних рослин.
Мета:
Дати поняття про значення розпушування землі в горшках для росту рослин. Вчити правильно користуватися паличками, не пошкоджуючи коріння рослини. Закріпити властивості ґрунту, через досліди. Розвивати розуміння взаємозв’язку між повітрям, ґрунтом та рослинами. Виховувати акуратність під час роботи, вміння бачити результат праці.
Матеріал:
-         Лист-скарга від рослин, у яких затвердів ґрунт;
-         Дослід із ґрунтом.

3.Створення  міні-городів. Висаджування петрушки та цибулі
Мета:
Дати дітям поняття про те, що петрушка, цибуля взимку можуть рости у кімнаті. Закріпити знання про те, що потрібно для росту рослин, про якість ґрунту. Розвивати мислення, мовлення. Виховувати цікавість, бажання виконувати роботу якісно.
Матеріал:

-         Загадки про петрушку та цибулю;
-         Дослід з ґрунтом (посадити цибулю у пісок і ґрунт)
-         -дерев’яні ящички із піском і грунтом.

4.Значення світла для рослин
Мета:
Дати дітям поняття про рослини, значення світла для росту рослин і всього живого. Вчити робити висновки. Виховувати бережливе ставлення до природи, цікавість.
Матеріал:
-         Загадки про природу;
-         Дослід з рослинами. (поставити рослину у темне приміщення і на підвіконня)

Лютий
1.Як живуть тварини пустелі і півночі.
Мета:
Розширити знання дітей про тварин, які проживають у пустелі і півночі. Порівняти спосіб пристосування до життя. Розвивати пам’ять, кмітливість, мовлення, зорову пам’ять, логічне мислення. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення.
Матеріал:
-         Казка про пустелю і північ;
-         д/гра «Хованки», «Хто заблукав»;
-         глобус, карта світу;
-         картинки тварин пустелі і півночі.

2.Тварини тайги та савани
Мета: розширити знання дітей про тварин, які проживають у тайзі і савані. Порівняти спосіб пристосування до життя. Розвивати пам’ять, кмітливість, мовлення, зорову пам’ять, логічне мислення. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-         Казка про тайгу і савану;
-         д/гра «Зоологочіне лото», «Хто прийшов?»;
-         картинки тварин тайги і савани;
-         глобус, карта світу.

3.Які тварини потребують нашої допомоги.
Мета:

Розширити знання дітей про тварин, яким потрібна допомога. Сформувати в дітей уявлення про наслідки неправомірних дій людини. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Чому зникають тварини?»;
-         Д/гра «Якої тварини не стало?»;
-         Д/гра «Впізнай за описом»

4.Тварини, які занесені в Червону книгу. Що таке «Червона книга»?
Мета:
Ознайомити дітей із тваринами, які занесенні до Червоної книги, з діяльністю людей з охорони природи. Залучати до посильної участі у збереженні та відновленні природи. Виховувати дбайливе ставлення до природи, приходити вчасно на допомогу, берегти її.
Матеріал:
-         Червона книга;
-         Бесіда-розповідь «Я – комаха»
-         д/вправа «Де я зростаю»;
-         гра на увагу «Знайди свою сторінку в книзі»
-         - плакат.

Березень
1.Люблю, коли в кімнаті квіти – завжди є привід порадіти
Мета:
Розширити знання дітей про особливості кімнатних рослин, з характерними особливостями зовнішнього виду, способом розмноження квітів. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Кімнатні рослини»;
-         Вправа «Для чого потрібні рослини»
-         Загадки про рослини;
-         Дослід «Двокольорова квітка»

2.Складання правил «Як доглядати за рослинами»
Мета:
Закріпити знання дітей про те, що потрібно для росту кімнатним рослинам. Дати поняття, що не всі рослини потребують світла, води, однакового ґрунту. Дати можливість скласти правила догляду за кімнатними рослинами. Розвивати спостережливість. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-         Розповідь-бесіда «Ми дбаємо про рослини»
-         Ознайомлення зі схемою догляду за рослинами;
-         Створення правил і схем дітьми.

3.Праця у куточку природи по догляду за рослинами.
Мета:
Розширити  уявлення дітей про значення кімнатних рослин для життя людини. Вчити замічати зміни в кімнаті природи. Закріпити вміння дітей доглядати за рослинами – витирати пил, розпушувати землю, поливати вазони. Виховувати працелюбність.
Матеріал:
-         Бесіда «Банний день кімнатних рослин»;
-         д/гра «Впізнай квітку за описом»;
-         дослід «Як рослина віддає кисень»;
-         праця дітей.

4.Досліди «Що є у листочку»
Мета:
Розширювати знання дітей про деякі властивості рослин (дихання, рослина тягнеться до світла, чи всі частини рослини беруть участь у диханні, я накопичують вологу). Розвивати спостережливість, допитливість. Виховувати цікавість до пошуково-дослідницької діяльності.
Матеріал:
-         Рослини;
-         Досліди;
-         Матеріали для дослідів: тарілка глибока, вода, листочок, стеблина.


Квітень
1.Зелений друг завжди допомагає – нам тисячі долоньок простягає. Висаджування квітів у квітнику.
Мета:
Закріпити знання дітей про те, що квіти виростають із насіння. Вчити визначати, який грунт у квітнику. Розвивати мислення, увагу. Виховувати працелюбність.
Матеріал:
-         Д/гра «Віднеси насіння до квітів», «Склади ланцюжок»
-         Картинки квтів;
-         Д/гра «Який інвентар потрібний для висівання квітів».

2.Праця у квітнику
Мета:
Вчити дітей працювати у квітнику – виривати бур’ян. Вміти відрізняти бур’ян від квітів. Закріпити назви знайомої розсади та знайомих квітів. Вчити працювати дружно, бачити результат своєї роботи. Виховувати працелюбність, любов до природи.
Матеріал:
-         Екскурсія до квітника;
-         д/гра «Впізнай квіти за описом»
-         праця дітей у квітнику.

3.Екологічний світлофор
Мета:
Учити співчувати рослинам, тваринам; підводити дітей до розуміння, що право на життя має усе живе на Землі. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Екологічний світлофор»
-         д/гра «Червоний, жовтий, зелений»
-         Вправа «Добрий вчинок.»


4.Розгляд скарг природи
Мета:
Дати поняття про збереження рослин і тварин, викликати бажання їм допомагати. Спонукати до активної пошукової діяльності. Розвивати увагу, пам’ять, мислення. Виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Книга скарг природи»;
-         Читання й обговорення оповідання К. Ушинського «Птахи»;
-         Д/гра «А якщо б»;
-         - скарги від рослин і тварин.

Травень
1.Створення Червоної книги рослин
Мета:
Вчитти складати сторінки Червоної книги. Закріпити знання про Червону книгу, уточнити знання про рослини, які зникають, що необхідно для їх збереження. Розвивати мислення, кмітливість. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда про рослини;
-         Картинки рослин;
-         Клей, пензлик,серветки, ножиці;
-         Аркуші паперу для книги.

2.Створення Червоної книги тварин
Мета:
Вчити складати сторінки Червоної книги. Уточнити знання про Червону книгу і тварин, які зникають. Розвивати кмітливість, мислення, допитливість. Виховувати бережливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда про тварин;
-         Кпарнтинки тварин;
-         Клей, пензлики, серветки, ножиці;
-         Аркуші паперу для книги.

3.Екологічна стежина
Мета:
Розширити знання дітей про дерева, кущі, квіти. Закріпити правила поведінки в природі, вміння класифікувати. Розвивати логічне мислення, спостережливість, пам’ять. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Екологічна стежина»;
-         Читання й обговорення оповідання В. Сухомлинського «Перед соловейком соромно»;
-         д/гра «Що спочатку – що потім»

4.Прийняття «Законів охорони природи»
Мета:
Закріпити знання дітей про правила поведінки в природі, природоохоронні роботи людей по збереженню природи. Виховувати любов до природи.
Матеріал:
-         Бесіда «Як треба природу охороняти?»;
-         Прийняття законів;
-         Виготовлення знаку «Зелений патруль»
-         Пензлики, картон білий, фарба зелена, серветка, стакан з водою.
 

Комментариев нет:

Отправить комментарий